QUI SOM?

La Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla és una de les institucions més antigues de Catalunya i té els seus orígens a l'hospital de la Seu que data del 1171. Si més no, no va ser fins 1464 que es va crear la Fundació amb la fusió d'aquest hospital amb l'hospital nou que data de 1370. L'objectiu d'aquesta unió era crear una institució sòlida que vetllés per la salut de la ciutadania i que perdurés en el temps.

Amb aquest esperit, des de la seva fundació fins avui la Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla ha treballat pel benestar sanitari i social del territori durant més de cinc segles lluitant contra tot tipus de contingències històriques. Molt abans de que existís la sanitat universal, l'hospital ja se'n cuidava dels més desvalguts i qualsevol persona de la ciutat podia anar-hi per ser atesa sense importar la condició social ni econòmica. Tot i així, la Fundació sempre ha aconseguit continuar endavant fins als nostres dies.

Objecte social

La Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla està dedicada a l'àmbit d'atenció especialitzada de les necessitats sanitàries de les persones del nostre territori. És una fundació benèfica sense ànim de lucre que des dels seus orígens ha donat servei sense interrupcions als ciutadans de Tarragona i especialment a aquells que no tenien altra recurs que la beneficència Municipal o de la Diputació. Actualment està integrada a la XHUP (Xarxa Hospitalària d'Utilització Pública de Catalunya) incorpora tots els professionals i equipaments de l'àmbit sanitari d'atenció especialitzada.

Missió

Donar atenció i assistència sanitària a les persones del Tarragonès i del Baix Penedès.

Valors

En la condició humana, respectant la vida i la mort digna.
En el necessari manteniment de la salut, per la correcta realització de les persones
En l'enriquiment mutu de donar i rebre, valor afegit en l'ofici de servir als altres.

Visió

Una Xarxa sanitària i social, integral i integrada, amb dispositius complementaris i de qualitat, sense ànim de lucre, respectuosa amb la nostra història de compromís al servei dels ciutadans.
Orientant la nostra atenció a les necessitats de les persones, cercant la qualitat I la seguretat en la assistència.
Vetllant per la motivació i el desenvolupament continu dels professionals.
Compromesos amb el coneixement científic i impulsant el desenvolupament de la docència, la innovació i la Recerca.

Patronat

La Fundació Hospital Sant Pau i Santa Tecla es regeix per un Patronat. Les seves funcions principals són vetllar pel compliment de la missió i finalitats establertes en els Estatuts de l'entitat. Els membres del patronat són:

President, Joan Maria Adserà

Vocal, Manel Maria Fuentes

Vocal, Josep Anton Burgasé

Vocal, Joan Pedrerol Gallego

En vols saber més?

Si vols conèixer més sobre la Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla pots entrar als següents enllaços:
Com ens organitzem? | En aquest apartat trobaràs la informació de com està organitzada la Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla.
Portal de transparència | En aquest portal trobaràs tota la informació de la Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla com ara la nostra missió, visió i valors, el codi de bon govern, les dades d'activitat, etc...
Història | Coneix la història de la Fundació Hospital de Sant Pau i Santa Tecla.